Hogyan tanuljanak a gyerekek a tudományról?

Hogyan tanuljanak a gyerekek a tudományról?

Az elmúlt ötven évben a kutatások jelentősen megváltoztatták azt, ahogyan a tanárok és tudósok megértik a gyermekek kognitív képességeit. Ma már széles körben elismert tény, hogy az óvodáskorú gyermekek nagyon jól kidolgozott belső elméletekkel rendelkeznek a természeti és társadalmi világról, sőt már egész kiskorban képesek összetett tudományos következtetéseket levonni.

Számunkra nagy öröm, hogy a gyerekeket érdekli a tudomány és nyitottak az őket körülvevő világ felfedezésére és megismerésére. 

A gyerekek sokféleképpen tanulhatnak, akárcsak a tudósok. A kutatások azt mutatják, hogy 8 gyakorlat létezik, amely összefügg a tanulási módjukkal.

  1. Kérdések feltevése és problémák meghatározása.
  2. Modellek kidolgozása és használata.
  3. Vizsgálatok tervezése és lebonyolítása.
  4. Adatok elemzése, értelmezése.
  5. A matematikai és számítógépes tudás használata.
  6. Magyarázatok megalkotása és megoldások tervezése.
  7. Bizonyítékok alapján viták kezdése.
  8. Információk szerzése, értékelése és közlése.

A kutatások szerint a mérnöki vagy természettudományos kísérletek felkeltik a diákok kíváncsiságát és motiváhatják a további tanulmányaikat. A gyerekek nem csak korai éveikben foglalkoznak a tudománnyal, hanem egész életük során tanulmányozzák és foglalkoznak vele. 

Ezen tapasztalatokon keresztül a gyermekekben kialakulnak a tudományos érdeklődési körök, ismeretet szereznek a témákról, gyakorolják a tudományos készségeket, eszközöket és nyelvhasználatokat. Ezek a korai tanulási eredmények potizív, hosszú távú következménnyel járhatnak a gyermekek számára. 

Te is szeretnéd, ha a gyermeked már óvodás korában felfedezné a világot? Érdeklődne a mérnöki, kémiai szakmák után? Esetleg fizikai kísérletekkel szeretne játszani? Akkor válaszd a Tinker Labs képzéseit!