Az elmúlt ötven évben a kutatások jelentősen megváltoztatták azt, ahogyan a tanárok és tudósok megértik a gyermekek kognitív képességeit. Ma már széles körben elismert tény, hogy az óvodáskorú gyermekek nagyon jól kidolgozott belső elméletekkel rendelkeznek a természeti és társadalmi világról, sőt már egész kiskorban képesek összetett tudományos következtetéseket levonni.
Számunkra nagy öröm, hogy a gyerekeket érdekli a tudomány és nyitottak az őket körülvevő világ felfedezésére és megismerésére.
A gyerekek sokféleképpen tanulhatnak, akárcsak a tudósok. A kutatások azt mutatják, hogy 8 gyakorlat létezik, amely összefügg a tanulási módjukkal.
- Kérdések feltevése és problémák meghatározása.
- Modellek kidolgozása és használata.
- Vizsgálatok tervezése és lebonyolítása.
- Adatok elemzése, értelmezése.
- A matematikai és számítógépes tudás használata.
- Magyarázatok megalkotása és megoldások tervezése.
- Bizonyítékok alapján viták kezdése.
- Információk szerzése, értékelése és közlése.
A kutatások szerint a mérnöki vagy természettudományos kísérletek felkeltik a diákok kíváncsiságát és motiváhatják a további tanulmányaikat. A gyerekek nem csak korai éveikben foglalkoznak a tudománnyal, hanem egész életük során tanulmányozzák és foglalkoznak vele.
Ezen tapasztalatokon keresztül a gyermekekben kialakulnak a tudományos érdeklődési körök, ismeretet szereznek a témákról, gyakorolják a tudományos készségeket, eszközöket és nyelvhasználatokat. Ezek a korai tanulási eredmények potizív, hosszú távú következménnyel járhatnak a gyermekek számára.
Te is szeretnéd, ha a gyermeked már óvodás korában felfedezné a világot? Érdeklődne a mérnöki, kémiai szakmák után? Esetleg fizikai kísérletekkel szeretne játszani? Akkor válaszd a Tinker Labs képzéseit!