JÁTÉK – SZENVEDÉLY - CÉL
A STEM és a STEAM oktatás olyan kortárs oktatási kifejezések, amelyek azt ígérik, hogy segítenek a változó jövő kihívásaihoz szükséges új készségek megtanítására. De mi is a STEM és/ vagy a STEAM, és mit ígérnek?
A STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics, azaz természettudomány, technológia, mérnöki tudomány és matematika) 4 területből és azok összes alkategóriájából áll. Úgy gondoljuk azonban, hogy az Arts, azaz műveszet beillesztése a STEM modellbe elengedhetetlen. A művészet az elmében holisztikusan végbemenő innovatív gondolkodási folyamatok döntő eleme. Ebből a szempontból a gyerekek zseninek születnek, mert még nem kezdték el különálló tudományágakra osztani a jelenségeket. Tehát miért választanánk külön a világ (művészi) megtapasztalásának szerves részét egy olyan tanulási megközelítéstől, amelyben a kreativitás határainak feszegetése a célunk.
A Tinker Labs keretében számos programot dolgoztunk ki a 4-16 éves gyermekek számára, amelyek célja a szokásos oktatás kiegészítése és gazdagítása. Nem az a szándékunk, hogy megtanítsuk nekik, mit kell tudniuk ahhoz, hogy sikeresen teljesítsék a szabványosított tesztet, hanem az, hogy kibontakoztassuk velük született kíváncsiságukat, és arra ösztönözzük őket, hogy kérdéseket tegyenek fel a körülöttük lévő világról.
- Minden programunk 40 “tanórából” áll
- A kurzusaink a tanévet követik
- A 40 tanóra 4 darab, 10 részes egységből áll
- Minden 10 részes egységhez saját különálló egyedileg tervezett foglalkoztató füzet tartozik
- Minden tanárunk külön képzést kapott és tanusítást szerzett a Tinker Labs módszerből
- A maximum 10 fős csoportok lehetőséget adnak a gyermekeknek a személyre szabott tanulási élményre
- Minden TL Oktatási Központot úgy terveztünk mint egy laboratóriumot, amely inspirálja a fejlődést
- Minden program egy adott képességszinthez igazodva (óvodás, also tagozatos, felső tagozatos, stb.) készült
- Minden program új alapokat tanít, amelyeket az év során részletesen kibontunk
- A különböző programokat úgy építettük fel, hogy minden évben új információkat, koncepciókat tanítsunk, amelyek a korábbi tanfolyamokon elsajátított alapismereteikre épülnek.
