JÁTÉK – SZENVEDÉLY - CÉL

A STEM és a STEAM oktatás olyan kortárs oktatási kifejezések, amelyek azt ígérik, hogy segítenek a változó jövő kihívásaihoz szükséges új készségek megtanítására. De mi is a STEM és/ vagy a STEAM, és mit ígérnek?

A STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics, azaz Természettudomány, technológia, mérnőki tudomány és matematika) 4 területből és azok összes alkategóriájából áll. Úgy gondoljuk azonban, hogy az Arts, azaz műveszet beillesztése a STEM modellbe elengedhetetlen. A művészet az elmében holisztikusan végbemenő innovatív gondolkodási folyamatok döntő eleme. Ebből a szempontból a gyerekek zseninek születnek, mert még nem kezdték el különálló tudományágakra osztani a jelenségeket. Tehát miért választanánk külön a világ (művészi) megtapasztalásának szerves részét egy olyan tanulási megközelítéstől, amelyben a kreativitás határainak feszegetése a célunk.

A Tinker Labs keretében számos programot dolgoztunk ki a 4-16 éves gyermekek számára, amelyek célja a szokásos oktatás kiegészítése és gazdagítása. Nem az a szándékunk, hogy megtanítsuk nekik, mit kell tudniuk ahhoz, hogy sikeresen teljesítsék a szabványosított tesztet, hanem az, hogy kibontakoztassuk velük született kíváncsiságukat, és arra ösztönözzük őket, hogy kérdéseket tegyenek fel a körülöttük lévő világról.