Történetünk 2012-ben kezdődik, amikor alapítónk és felesége New Yorkból Horvátországba költöztek 3 éves kislányukkal, hogy egy másik franchise vállalkozást indítsanak el. Négy év sikeres üzleti tevékenység, valamint több éves tervezés és kutatás után úgy döntöttek, hogy a hatalmas piaci rés betöltésére létrehoznak egy saját franchise-rendszert. 2016-ban a Tinker Labs megnyitotta első oktatási központját Eszéken, Horvátországban.
A különféle globális oktatási rendszerek éveken át tartó átfogó kutatása után észrevettük, hogy egy közös tényező található meg a minden intézményi tanrendben: mindegyik különféle kategóriákba sorolja az ismereteket, amelyeket aztán önálló zárt tantárgyként tanítanak. Azt is észrevettük, hogy a gyermekek természetes sajátossága a körülöttük lévő világ megkérdőjelezésére sokkal jobban kibontakozhatna egy olyan környezetben, ahol szabadon megvizsgálhatják, feltárhatják és kérdéseket tehetnek fel az őket leginkább érdeklő jelenségekkel kapcsolatban.
Felismertük az alulról felfelé építkező megközelítés fontosságát és szükségességét (matematikát és fizikát kell tanulnod, ha hidat akarsz építeni), de az is fontos, hogy a gyermek érdeklődése is meglegyen, amelyet a velük született kíváncsiságuk révén érhetünk el (képzeljük el, hogy lehetővé tesszük a gyermek számára, hogy valódi hidat építsen, és útközben, próbán és tévedésen keresztül tanuljanak a matematika és a fizika fogalmairól). Ezt a célt szem előtt tartva terveztünk egy sor programot, amelyek metaforikus hidakként szolgálnak a gyermek természetes játék iránti vonzalma és a hagyományos tanulási rendszerek strukturált igényei között.